Många djur finns det i Sandells hage...

Att jag är en Nova Scotia DUCK Tolling Retriever förpliktigar - här är jag med min första egna anka!!

"Det är viktigt att känna till sina rötter Nisse", sa Matte samtidigt som hon stack en ytterst tuggvänlig gul anka i munnen på mig. Mån det, tänke jag, men fattade ärligt talat inte vad hon talade om. Rötter?? Det måste ha något med hennes jobb att göra: Trädgårdsingenjörer måste ju gilla sånt, ju fler desto bättre tycks det så länge det inte rör sig om rotogräs =/
"Jo, ser du Nisse, du är en Nova Scotia DUCK Tolling Retriever, så detta - varsågod - är din Första Anka" Hmmm, jag har ju inte varit här så länge, knappt en vecka, och jag har nästan precis fattat att "Nisse", det är jag det. Innan jag blivit en glimt i min Mattes ögon så hette jag Strimma, ett kort tag Palme (det var tänkt att blidka Husse...), och nu Duck??! Jag har redan berättat att hon ÄR glömsk men detta verkar ju mer än lovligt förvirrande...

Här finns fler konstiga djur i den här familjen som i rimlighetens namn borde vara mina halvsyskon? De som är mest lika mig, för de har i alla fall fyra ben vardera, är Ola och Per. De badar hela dagarna och det, förklarade Matte, beror på att de är vattenskörldpaddor. Tyvärr får jag inte leka med dem för Matte är lite rädd om akvariet. Synd, för jag tycker att de där sköldarna ser väl så tuggvänliga ut som min sladdriga Anka!?!!

Mina andra två halvsyskon liknar mer Anka än mig, Bebbe & Billie, två små fjäderhögar som sitter förskansade i en stor bur. Undulater, säger Matte. Konstigt namn - undrar om de är lata? Matte brukar kalla mig Lathund (se där, ytterligare ett namn till samlingarna) bara för att jag har så bråttom in när jag har kissat.

Sen har jag ju...Mitt första möte med STELLA...STELLA, min nästan riktiga storasyster. Hon är en Dansksvensk gårdshund men det syns nästan inte på bilden eftersom Matte just hade förärat henne en hemstickad tröja eftersom hon alltid är så frusen av sig. Vi har min Elinmatte gemensam, men Stella har en annan Husse som heter Tobbe som bara bor här med Elin ibland.

Nu har jag spring i benen och känner att jag måste trimma Matte lite. Tills jag hör av mig igen kan ni fundera på VEM som gav mig potatismos idag....

Kommentarer
Postat av: Nyyrikki, Therese o alla i tassgänget

Hej Nisse!!

Nyyrikki (o matte här!) så härligt att följa dina upptåg här!! Tittar inom så ofta jag kan!! Det heter att kärt barn har många namn, så din matte måste ÄLSKA dig oerhört mycket!!! Matte sa något sådant till mig oxå.. sist hette jag viss kissråttan.. vet inte varför.. men mattan va skön att kissa på, man blir inte så våt under tassarna !! Har människor inte gräs inne?? Du verkar ha det superkul, en massa kompisar har du oxå, du ska veta att det är TOMT efter att ni allesammans åkt.. Saknar daj!! Jag gör allt jag kan för att sätta fart på dom där stora rödskinnen, skäller man på dom så jagar dom en oftast.. hur kul som helst..matte tyckte först att wow fint skall, kommer väl till pass under jakten...nu suckar hon mest och muttrar om att man inte alltid behöver prata med skall... nu får hon väl allt bestämma sig!! Vi syns snart igen, matte sa något om klickerträff, ska bita henne i tårna, så hon får fart o skicka ut mailet!!!! Voffisar och nospussar från mig Nyyrikki och tassgänget och kramar och pussar från gammelmatte oxå!!!!

2010-03-24 @ 20:56:27
URL: http://www.rusnriv.com
Postat av: Gååva

Men hej där Brorsan! Allt bra med dig?

Jag har också flyttat nu....låångt upp i landet! Trivs bra här men all snö är inte riktigt borta ännu!

Jag har 2st kompisar som har samma färg som jag men större och hårigare och sen har jag två st små små djur som säger mjau o spottar o fräser när jag vill apportera dom! Har du såna?

Hoppas du skriver mer om dig snart, kul och följa dig!

Kram från Systern Gååva i Järvsö!

2010-04-16 @ 11:23:18
URL: http://lintraal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0