Morgonstund har guld i mund.

Godmorgon!
Inatt har jag soviit som lilla stocken. Ända tills klockan ringde faktiskt. Eller ... Lite hicka hade jag ju förstås, men det gick snabbt över. Jag tror knappt att matte märkte något. Eller så låtsades hon sova fastän att jag kröp upp mitt i hennes ansikte. Lite sympatigull hade ju faktiskt inte skadat.
Idag ska jag bara ta det lugnt med min lillmatte Anna. Hon har inte sovit lika gott som jag inatt och är därför tröttast i världen. Dessutom har hon ont i magen, så jag planerar att lägga mig som en liten värmedyna på hennes mage. Som grädden på moset har hon lovat mig en lite längre runda idag - Nu ska det utforskas!!



Jag gillar mina mattar (Och min husse, såklart!), men de gör så konstiga saker. Typ sätter mig framför datorn och vill att jag ska se söt ut. Jag menar ... jag är väl alltid söt?
Nu ska jag fortsätta gnaga på äggkartongen som matte gav mig häromdan.

Puss&kram!!
/Nisse.

PS. Jag har förresten förklarat krig mot den stora, mystiska bollen som rullar omkring här hemma. (Lillmatte brukar mest hojta efter mig: "Akta pilatesbolleeeeen!", men jag förstår inte vad det betyder. Vad är det?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0